محسن معادی؛ علیمحمد صفانیا؛ ابوالفضل فراهانی؛ حمید قاسمی؛ علی اصغر دورودیان
چکیده
داشتن الگوی بازاریابی ارتباطی یکپارچه از ایجاد هزینههای اضافی، نگرشهای نادرست، سرمایهگذاریهای بیهدف در حوزههایی که اثر معنا-داری بر عملکرد و ذینفعان آنها ندارد پیشگیری مینماید. پژوهش حاضر با هدف شناسایی و اعتباریابی راهبردهای موثر بر ارتباطات یکپارچه بازاریابی در تربیت بدنی و ورزش آموزش و پرورش انجام شده است. روش تحقیق ...
بیشتر
داشتن الگوی بازاریابی ارتباطی یکپارچه از ایجاد هزینههای اضافی، نگرشهای نادرست، سرمایهگذاریهای بیهدف در حوزههایی که اثر معنا-داری بر عملکرد و ذینفعان آنها ندارد پیشگیری مینماید. پژوهش حاضر با هدف شناسایی و اعتباریابی راهبردهای موثر بر ارتباطات یکپارچه بازاریابی در تربیت بدنی و ورزش آموزش و پرورش انجام شده است. روش تحقیق حاضر از نظر روش گردآوری دادهها آمیخته بود که به دو روش کیفی و کمی انجام گرفت. جامعه آماری در بخش کیفی خبرگان تربیت بدنی و ورزش وزارت آموزش و پرورش شامل معاونت تربیت بدنی و سلامت، روابط عمومی و کارشناسان تربیت بدنی وزارتخانه و اساتید دانشکده های تربیت بدنی با سابقه تدریس بازاریابی ورزشی و حوزه تربیت بدنی که تعداد آنها برابر با 16 نفر بود. همچنین در بخش کمی جامعه آماری معلمان تربیت بدنی (که سطح تحصیلات آنها ارشد و بالاتر بود)، دانشجویان تحصیلات تکمیلی مدیریت ورزشی و کارشناسان آموزش و پرورش بودند که تعداد آنان شامل 360 نفر بود، میباشند. تجزیه و تحلیل قسمت کیفی با کمک نرم افزار Maxqda نسخه 2020 انجام گرفت، همچنین تجزیه و تحلیل قسمت کمی (تحلیل عاملی اکتشافی و اعتباریابی) با نرم افزار SPSS نسخه 26 و مدل معادلات ساختاری AMOS انجام گرفت. نتایج نشان داد راهبردها از 32 عامل و چهار مولفه تامین مالی، ترفیع، ساختار آموزش و شناسایی روشهای بازاریابی تشکیل شده است. همچنین در بخش کمی نتایج تحلیل عاملی اکتشافی نیز مورد تایید قرار گرفت و در نهایت بارهای عاملی سوالات بزرگتر از 4/0 بود به این معنی که مدل کمی راهبردها از برازش مناسبی برخوردار بود.
مجید رجبی؛ ابوالفضل فراهانی
چکیده
هدف از این تحقیق، تحلیل محتوای پژوهشهای خصوصیسازی در ورزش ایران بود. روش تحقیق از نوع کمی و مبتنی بر تحلیل محتوا با رویکرد توصیفی تحلیلی برای توصیف و ارزیابی محتوای پژوهشها و تعیین سهم موضوعی جامعه آماری میباشد. جامعه آماری شامل تمام پژوهشهای خصوصیسازی در ورزش ایران تا پایان تابستان 1400 میباشد. نمونه آماری نیز برابر با جامعه ...
بیشتر
هدف از این تحقیق، تحلیل محتوای پژوهشهای خصوصیسازی در ورزش ایران بود. روش تحقیق از نوع کمی و مبتنی بر تحلیل محتوا با رویکرد توصیفی تحلیلی برای توصیف و ارزیابی محتوای پژوهشها و تعیین سهم موضوعی جامعه آماری میباشد. جامعه آماری شامل تمام پژوهشهای خصوصیسازی در ورزش ایران تا پایان تابستان 1400 میباشد. نمونه آماری نیز برابر با جامعه آماری است. برای انجام این تحقیق، وب سایت نشریههای علمی – پژوهشی ورزشی جستجو شد. اما به منظور دستیابی به پژوهشهای مربوط به سنوات قبل که در وب سایت نشریههای علمی - پژوهشی نیامده است، و همچنین برای سایر پژوهشها، در پایگاههای مگ ایران، علمنت، نورمگز و سیویلیکا (مرجع ناشر تخصصی کنفرانسهای ایران)، گوگل، گوگل اسکولار و پایگاه دادههای دانشگاه پیامنور (گیگالیب) و دانشگاه شهید بهشتی جستجو انجام شد. نتایج نشان داد بطور کلی تعداد 98 پژوهش در زمینه خصوصیسازی ورزش ایران انجام شده و گزارش گردیده است که 5/17 درصد پژوهشها در حوزه خصوصیسازی فوتبال و باشگاههای فوتبال؛ 5/22 درصد پژوهشها در حوزه خصوصیسازی اماکن ورزشی، و 60 درصد پژوهشها در سایر زمینههای خصوصیسازی ورزش بوده است. از دیگر نتایج این تحقیق سهم بسیار اندک پایان نامه و رساله دانشجویان دانشگاهها است. به-طور کلی تعداد 98 پژوهش از سال 1374 تا پایان تابستان 1400 در حدود 26 سال، کمیت قابل قبولی را نشان نمیدهد. در 24 تحقیق به موانع خصوصیسازی ورزش ایران پرداخته شده است. ازنتایج این تحقیق، فضای مناسب برای پژوهشهای آینده خصوصیسازی در ورزش ایران مشخص میشود.